top of page
חיפוש
  • Mikka Paz

שמונת השלבים לליווי וביצוע הפרויקט שלכם בקלות בזריזות ביעילות והכי חשוב בלי דאגות ועם חיוך גדול !!

תהליך עבודת תכנון עיצוב וביצוע הפרויקט הינו תהליך מורכב ויש בו התייחסות להרבה מרכיבים ופרטים, אין בית אחד דומה בצרכיו ובאופיו למשנהו, לכן התהליך כולו נבנה בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח. כאשר המטרה היא לתכנן בית שיהיה פונקציונאלי לצרכים העתידיים של הגרים בו וישקף את האופי והסגנון המיוחד לכם.

הרבה פעמים אני שומעת סיפורים על איך אנשים "הסתבכו עם הפרויקט" נכנסו להוצאות בלתי צפויות, הקבלן עשה טעות, החומרים לא הגיעו בזמן" ועוד כשהמשותף לכל המקרים האלו בדרך כלל העדר איש מקצוע אדריכל.ית /מעצב.ת שתפקידם לתכנן את השינויים שאתם רוצים על כל הפרטים המורכבים. וללוות אתכם לאורך כל התהליך עד לסיום ולתוצאה שכיוונתם אליה.

התהליך מתחיל בצורך וברצון שלכם לשינוי ונגמר ביום שהבית נקי ומוכן למגורים.

תכנון אדריכלי – שינויים במבנה החללים כך שיתאימו לצרכים שלכם, תכנון הפונקציות השונות כגון: חדרי שינה , מטבח וחדרי רחצה, שינוי ושיפור תשתיות המבנה כגון: מערכות אינסטלציה, חשמל ומיזוג אויר, שילוב אלמנטים בחלל כגון: עבודות גבס נגרות ועוד...

עיצוב פנים – מתייחס להשלמת יצירת החוויה שמשרה החלל באמצעות סגנון וסטייל מה שיכתיב את אלו הם חומרי הגמר, הצבעוניות הנבחרת טקסטורות ריהוט ואביזרים . ____________________________________________________________________


בשביל שהפרויקט יהיה מדויק לא יחרוג מהתקציב וישאיר אתכם שפויים מחייכים ובלי פחד! חילקתי לנוחיותכם את שלבי הפרויקט לשמונה שלבים:


שלב ראשון: גיבוש פרוגראמה – איסוף נתונים הכרות אישית ותחקיר מקיף של הצרכים הרצונות והחלומות שלכם גיבוש הרעיונות על פי הפונקציות והשינויים הנדרשים בחינת והכרות עם הבית/הדירה ותנאי השטח , בדיקת תוכניות קיימות וביצוע מדידה מדויקת של הנכס, בשלב זה אני ממליצה באמת להעז ולחלום לרצות ולשתף בכל פרט כאילו אין מגבלות של חלל ותקציב. את המגבלות והצורך להתפשר נבחן אל מול החלומות תוך ארגון התקציב. הבנה טובה של רצונות הלקוח תאפשר, לעיתים קרובות, להגיע לתוצאות טובות בהרבה ואפשרויות להציע פתרונות מקוריים ומפתיעים. אפילו שהיו נחשבים כמעט ללא מציאותיים.


שלב שני: תכנון - פגישות תכנון ודיוק על פי התחקיר והפרוגראמה המשותפת מוצעת ללקוח הצעה לתכנון בקנ"מ 1:50. בתוכנית שנקראת העמדה או מערך ריהוט והיא תהווה בסיס לכל השינויים. האופציה המועדפת עוברת במשך העבודה עיבודים שונים עד לשביעות רצונו המלאה של הלקוח. לפעמים יש יותר מאופציה אחת ולכן נבחן את כולן. בפגישות ביננו הדיון המתפתח מאפשר להבין טוב יותר את רצונותיו וצרכיו של הלקוח להגיע לתוצאות טובות ומדויקות יותר.


שלב שלישי: תוכניות עבודה וכתב כמויות סט התוכניות הן בעצם השפה שלי להעביר ולתרגם את האינפורמציה והרצונות של התכנון כך שבעלי המקצוע יוכלו לתמחר את עבודתם וגם לעבוד איתן בפועל על מנת לבצע בקלות את השינויים הרצויים. סט תוכניות כולל : תוכנית מערך ריהוט, הריסה, בניה, אינסטלציה, חשמל תקשורת ותאורה, תוכנית מיזוג / חימום, תכנית תקרות , חלונות ודלתות. כתב הכמויות משלים את סט התוכניות ומתבסס עליהן זהו למעשה תרגום מילולי של התוכניות ומכיל אינפורמציה על הכמויות הנדרשות בעזרת כתב הכמויות ניתן לערוך מכרז לעבודות אצל ספקים וקבלנים ולהגיע לתוצאות תמחור אמיתיות ומספקות שמונעות חריגות מהתקציב המקורי. התוכניות מתבצעות במחשב בקנ"מ 1:50 בתוכנת אוטוקאד – תוכנת שרטוט הלקוח מקבל העתקים בקובץ PDF כתב הכמויות בגליון אקסל.


שלב רביעי: הצעות מחיר בחירת קבלן, בעלי מקצוע, וניהול תקציב כעת כשהפרויקט כולו מתוכנן על הנייר בתוכניות וכתב הכמויות ניתן יהיה לערוך מכרז קבלנים בעלי מקצוע להשוות מה שנקרא: "תפוח מול תפוח" ולבחור את כולם על פי מקצועיותם והמחירים שלהם. עם מי נרצה לעבוד? ומי נותן את השרות הטוב ביותר בשלב זה תוכלו גם לקבל המלצות על בעלי מקצוע וספקים איתם אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מצויין ושרות ברמה גבוהה ללקוח.


שלב חמישי: תוכניות מפורטות לביצוע לאחר שנתקבלו הצעות המחיר מקבלנים ובעלי המקצוע התוכניות עוברות תהליך הפיכתם לתוכניות מדויקות לביצוע כגון: תוספת מידות והוראות ביצוע , פריסת ריצוף, פריסת קירות חדרי רחצה, נגרות רטובה: תכנון מטבח, חדרי רחצה, אלמנטים מגבס, עץ וכו' בקנ"מ 1:25 .


שלב שישי: חומרים ואביזרים – ספקים בחירת החומרים והאביזרים תעשה גם היא באופן משותף בחנויות ובאולמות התצוגה של הספקים השונים שיבחרו על פי הסגנון הרצוי ומנעד המחירים לפי התקציב. אלו ישלימו את התכנון מבחינה אסתטית. החומרים הטקסטורות והצבעוניות יכתיבו את הסגנון והסטייל החדש של הדירה/ בית. מפרט טכני יצהיר על חומרי הגמר והאביזרים שיכלול הפרויקט. שלב זה הוא גם שלב הקניות בו נרכוש בשווקים השונים ואצל ספקים שונים חומרים לחיפויי- אריחים , ריצופים, כלים סניטרים,תאורה ריהוט, אביזרים נלווים, וכו'


שלב שביעי : ניהול פרויקט ליווי ופיקוח. ניהול הפרויקט: שלב חשוב ביותר בו נקבע את לוחות הזמנים לעבודת הקבלן הראשי ותאום מושלם עם שאר בעלי המקצוע כך שכל אחד יודע את תפקידו ומתי הוא נכנס לבצוע התאום חשוב על מנת שהעבודה תזרום ותרקום עור וגידים בצורה מושלמת וזריזה. יש התחלה ויותר חשוב מזה יש גם סוף! פיקוח וליווי העבודות , שומרת על תאום בין התוכניות לשטח כולל מתן פתרונות מידיים ומקצועיים במידה וצריך לבעיות שמתעוררות בשטח הביקורים באתר יתבצעו לפי השלבים וההתקדמות בשטח לדוגמא : ביקור בסיום שלב ההריסה ותחילת בניה, או בתחילת שלב אינסטלציה / חשמל וכו' כל אלו בכדי למנוע טעויות הגורמות לבזבוז מיותר של זמן וכסף.


שלב שמיני: סיום הפרויקט - נקיון אחרי שהקבלן הראשי סיים עבודותיו בעלי המקצוע השלימו גם הם את כל ההתקנות הבית כמעט מוכן למגורים על כל השינויים הרצויים ואתם מרוצים! נשאר עכשיו לנקות היטב את הבית ההמלצה שלי היא לקחת חברת ניקיון שמתמחה בניקיון לאחר שיפוץ אלו ינקו את הבית מכל הלכלוך הקשה של אחרי שיפוץ/ בניה ואתם תוכלו מיד אחרי להיכנס ולגור לכם בכייף!


בשיטה סדורה זו של שמונת השלבים זוהי הדרך שלי ללוות אתכם משלב הרעיון ועד לסיום ביצוע! לתהליך עבודה מדויק מהנה, מרתק, ובעיקר כזה שיכול לשפר עבורכם את איכות החיים שלכם ולהשאיר אתכם שפויים ורגועים בלי כאבי לב וראש והתוצאות יהיו מדהימות.

שלכם מיקה פז – 050-3112211

אלו הם הכלים שלי לעזור לכם. התקשרו לפגישה ...וקדימה – מתחילים!

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page