top of page
חיפוש
  • Mikka Paz

בחירת אמצעי החימום שהכי מתאים לנו...

עודכן: 13 בפבר׳ 2019

החורף הישראלי אמנם קצר מאוד באופן יחסי ואינו כולל הרבה ימי גשם, אך בכל זאת הוא קר ויש צורך בחימום הבתים, התקופה שבה אנו מתחממים הינה בין החודשים אוקטובר ועד מרץ. כך שרצוי לבחור דרכי חימום נוחים ומתאימים.

כדי להתמודד עם הימים הקרים ישנן שיטות חימום שונות ומגוון רחב של אמצעי חימום כגון:

מזגנים לסוגיהם (מזגן מיני מרכזי, מזגן אינוונטר וכו'),

מפזר חום, תנור ספיראלות, רדיאטורים, תנורים קרמים, תנורים בנויים/ ניידים,

קמינים מסוגים שונים (עץ, נפט, גז),

פאנל קיר מחמם,

חימום תת רצפתי ועוד.


7 צעדים חשובים שצריכים לקחת בחשבון:

מיקום גיאוגרפי

באזורים קרים במיוחד רמת החימום גבוהה כגון: אזורי ההרים - הגולן, גליל, אזור ירושלים והנגב. בדרך כלל מחממים באזורים אלו ברצף בכל הימים הקרים. אזורים שבהם רמת חימום נמוכה ביותר כגון: הבקעה: בית שאן, כנרת החולה והירדן ואזורי הביניים - רמת חימום בינוני. במישור החוף והשפלה מתאימים אמצעי חימום שניתן לשלוט בהם לסירוגין.

עלויות

שני פרמטרים נלקחים בחשבון:

עלות אביזרי החימום / תשתיות למערכות חימום

עלויות צריכה ותחזוקה

ישנם מכשירי חימום חסכוניים בחשמל או כאלה ש"זוללים חשמל". ההספק של מכשיר החימום הוא זה שחשוב וקובע. חימום באמצעות תנורים המופעלים בגז, זול משמעותית לעומת תנורי חימום המופעלים בסולר, או מזגנים שפועלים באמצעות חשמל. חשמל וסולר נחשבים גם כמקורות אנרגיה מזהמים, כך שמקורות האנרגיה הנקייה - אנרגיות "ירוקות" (גז ואנרגיה סולרית, למשל) חסכוניות הרבה יותר.

בטיחות

בטיחות מכשירי החימום וטיב פיזור החום בחלל חשובים מאוד. לדוגמא: תנורים או רדיאטורים נחשבים כמסוכנים לילדים קטנים שעלולים לגעת בהם ולקבל כווייה. לכן, אלו מתאימים יותר לחדרי סלון או חדרי שינה של מבוגרים. חימום באמצעות מזגנים היא דרך בטוחה אך לא בהכרח הכי "ירוקה " וחסכונית.. הסקה בגז לעומת זאת בטוחה לחלוטין - תנורי הגז המודרניים בטוחים להתקנה ולשימוש בתוך הבית, ומותרים לפי חוק להתקנה בכל אחד מחדרי הבית - כולל חדרי השינה.

עיצוב

פתרונות החימום השונים מהווים אתגר מרתק עבור המעצב. היכולת לשלב את מערכות החימום כבר בשלב תשתיות בניית הבית בעזרת פתרונות מתקדמים כגון: חימום ריצפתי, מערכות חימום מרכזיות המבוססות על מים – רדיאטורים, ועד פרטי חימום כגון: מחמם מגבות בחדרי רחצה וכו', מהווה אתגר עיצובי ויזואלי בשילוב האלמנטים בחלל המעוצב כגון: קמינים שעומדים חופשי בחלל או כאלה הבנויים בכל מיני שיטות ישנם גם קמינים מעוצבים בנישות גבס ומחיצות. הנוכחות העיצובית של הקמינים מהווה חלק בלתי נפרד מהחלל המעוצב, ומתאימים גם לסגנון המינימליסטי, מודרני, רומנטי אלגנטי קלאסי ובעצם לכל סגנון שרק תרצו.

בסופו של דבר בין אם אלו תנורי ארובה על גז, ובין אם אלו קמינים יצוקים, מזגנים או כל צורת חימום אחרת - נדרשת התאמה וסנכרון בין העיצוב האדריכלי, התקציב והטעם של הלקוח.

קמין/אח

חימום באמצעות קמינים מאפשר חימום באמצעי אנרגיה שונים: עץ,גז,ונפט שיטת חימום זו הינה התפתחות של צורת החימום הקדומה - המדורה שסביבה נקבצו כל בני המשפחה. צורה זו אומצה על ידי האדם שדאג להכניסה למתחם הביתי. הצורה המקורית התאימה עצמה לאורך החיים הביתי. צורת חימום זו- הקמין הבנוי/ אח שבתוכו האש לוחשת הייתה לא כל כך בטיחותית. אבל זוהי צורת חימום ייחודית שמקנה אוירה חורפית חמימה ורומנטית.

עם השנים התפתחה טכנולוגית החימום וכיום ישנם קמינים שמדמים את אותה פעולת בערה וחימום שדרשו הרבה עבודה מאמץ וזיהום אויר והיו ממש לא בטיחותיים למוצר שפועל על סולר/ גז, שהם משאבים ידידותיים לסביבה ומהווים פתרונות חסכוניים, בטיחותיים יותר וקלים להתקנה.

בגלל חומר הבערה (קמין הפועל באמצעות גז,) הקמינים פשוטים יחסית להתקנה והצורך בארובה קצרה שתגיע רק עד למעבר לקיר החיצוני של הבית, מאפשר התקנה בכל דירה - גם בבניינים רבי קומות ובבתים משותפים. הקמינים מחממים את החלל בצורה שווה ואחידה נעימה ולא מייבשת וטובים מאוד באזורי ההרים וירושלים.

בעזרת תכנון נכון ושילוב הקמין בעיצוב הבית הכללי ובעזרת שיטות בנייה מתקדמות כגון שילוב הקמין בתוך קירות או מחיצות גבס ונישות מאפשרות מגוון רחב של עיצובים מעניינים: קלאסיים, מודרניים, מינימליסטים וכו' שמשדרגים את החלל ומקנים לו אוירה חמה ומהממת בלי להתפשר על הבטיחות, איכות המוצר והגימור.

מזגנים

הם אמצעי הקירור העיקרי בתקופת הקיץ. בימי שרב וחמסין אי אפשר בלעדיהם בכלל. בנוסף, בימי החורף הקרים מזגנים גם יכולים לשמש כאמצעי חימום יעיל בבית או במקום העבודה. היתרון במזגן שהוא מחמם את כל חלל החדר באופן אחיד ומהיר, אפשר לכבות אותו לאחר כמה שעות, ועדיין ליהנות מחדר חמים ונעים. כמו כן, ניתן לכוון את הטמפרטורה במזגן לטמפרטורה המומלצת, 25 מעלות, כך שהמזגן יספק אוויר חם בדיוק במידה הדרושה ועדיין יהיה חסכוני בחשמל.

חיסכון גם בהוצאות החודשיות עבורכם וגם חיסכון באנרגיה. המזגן הוא גם אמצעי חימום שנחשב לבטיחותי בדרך כלל הוא תלוי על הקיר גבוה או מזגנים מרכזיים שלהם פתחים להוצאת האוויר וגם הם גבוהים כך שלעומת צורות חימום אחרות שיכולות להיות מסוכנות בעיקר לילדים – חשש מכוויות , דלקות, שרפות וכו'. עם המזגן ניתן לישון בשקט!!!

מערכת חימום תת ריצפתי:

פועלת באמצעות מים או חשמל ומתאימה הן לריצוף באריחים והן לריצוף בפרקטים. מערכת חימום תת ריצפתי דורשת תכנון מוקדם וביצוע בשלבי הבניה עוד לפני שלב הריצוף. כמו כן, אם נחליף ריצוף זוהי גם אופציה שכדאי לשקול. הרצפה תמיד חמימה ונעימה החום עולה למעלה ומחמם את כל החלל אפשר ללכת יחפים גם בחורף והאווירה נשארת הכי חמה וביתית.

שיהיה לכולנו חורף חמים, בטוח ונעים בכל אמצעי חימום שנבחר.

זה הזמן לתכנן את השינוי בבית. נצלו את חודשי החורף לתכנון ועיצוב הבית מחדש. לחצו כאן:צרו קשר עוד היום

47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שמונת השלבים לליווי וביצוע הפרויקט שלכם בקלות בזריזות ביעילות והכי חשוב בלי דאגות ועם חיוך גדול !!

תהליך עבודת תכנון עיצוב וביצוע הפרויקט הינו תהליך מורכב ויש בו התייחסות להרבה מרכיבים ופרטים, אין בית אחד דומה בצרכיו ובאופיו למשנהו, לכן התהליך כולו נבנה בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח. כאשר המטרה

bottom of page